occasional diary of my native trees - občasný denník mojich stromov



štvrtok 27. júla 2017

New privet - nový vtáčí zob

I was looking forward to work on this new material, originally from our local compost junkyard. This stump was thrown out bare-rooted. It looked like promising piece of wood, so I took it home and gave it a chance to survive. And it survived :) I let it grow free without any steps for a season. Initial carving and styling was done two weeks ago. Next carving work will continue when the dead wood dries.
Tešil som sa na prácu s týmto novým materiálom, pochádzajúcim z našej lokálnej kompostárne. Tento peň tam ležal s obnaženými koreňmi. Vyzeral celkom sľubne, preto som ho zobral domov a dal mu šancu žiť. A prežil :) Nechal som ho voľne rásť jednu sezónu. Prvé tvarovanie a úprava mŕtveho dreva prišli na rad pred dvoma týždňami. Ďalšie detailnejšie práce na mŕtvom dreve budem robiť keď drevo uschne.




Before carving work. I cut off several sub-trunks in spring.
Pred frézovacími prácami. Na jar som sa zbavil niekoľkých podružných kmeňov.








After work. 


5 komentárov:

  1. Super, som zvedavy ako si s tym poradiš :)
    Aj ja mam jeden na ktory sa chystam a mam chuť po všetkych tych Harringtonovych videach frezovania privetov.
    A na jar asi bude k dispozicii ďalši exemplar len asi budem potrebovať minibager na vykop z kamaratkinej zahradky :D
    Držim palce a tešim sa na vyvoj. Drž sa kamo :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Mimo, som si na teba dnes spomenul, lebo v kalendári je dnes Krištofa, ale asi neoslavuješ meniny aj priezviskom :) To mi došlo až asi o 3 sekundy..hold piatok.
      Harringtonove videá sú fajn, dosť človeka navnadia, rovnako aj Graham Potter. Harrington na môj vkus frézeje veeľa tej hmoty a necháva málo živého, skoro ako na borievkach. Viacero starších bonsajistov ma ale upozorňovalo, že mŕtve drevo na vtáčích zoboch nie je trvanlivé a stromy potom odchádzajú. Graham Potter v jednom videu prízvukuje - že je to takmer nezničiteľný materiál a dá sa s ním robiť almost everything and almost everytime :) Tak potom neviem...netreba to preháňať a radšej pomenej.
      Opakujem čo som Ti písal niekedy dávnejšie, keď budeš kopať kamarátkin privet minibagrom, pozor na kríže. Uži si leto!

      Odstrániť
  2. Rasťo, hezky jsi na tom zapracoval. Respekt vůči rostlině si u lidí kolem bonsají cením minimálně stejně, jako jejich techniky.
    S tím rozdílem, že techniku se člověk naučí. S úctou a respektem je to horší...

    Jaká je současná velikost?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Vláďo, ďakujem, je tam ešte kopec práce, ale teším sa na vývoj. Môj vývoj je taký, že častokrát sa pristihnem, že nemám ani rešpekt, ani trpezlivosť, veci podcením a rastliny trpia a odchádzajú. A potom mám pocit, že som stále na začiatku cesty.
      Stromček je veľkostne celkom do pohody, aspoň na prenášanie. Plastová prepravka má šírku 40 cm, výška stromku je 35 cm. Na jar pôjde už do niečoho menšieho, podľa stavu koreňov.

      Odstrániť
    2. ešte dopoviem, že vyhodených rastlín z nášho dedinského kompostoviska som už dovliekol veľa a všetky chcú žiť :)

      Odstrániť