occasional diary of my native trees - občasný denník mojich stromov



utorok 15. mája 2012

Niekoľko odídencov minulosti - Several trees that are no more with me

Pripájam niekoľko stromov, pekných spomienok z minulosti, ktoré už odišli do bonsajového neba.
Some memories of trees which have already gone in bonsai heaven.

Krásna ladná marhuľa, odišla na jar v roku 2003 na moniliózovú spálu. Nádherný strom s ešte zaujímavejším spôsobom vzniku. Narástol ako semenáč, z kôstky marhule vyhodenej na kopu "uskladnených" kamenných dlažobných kociek tzv. mačacích hláv, niekde pri kompostovisku mojej krstnej mamy. Podarilo sa mu vzklíčiť medzi týmito kockami a predieraním sa za svetlom sa mu vytvoril nádherný pokrútený kmeň, tak typický pre naše staré ovocné stromy. Ako neskúsený začiatočník som vôbec netušil, prečo chradne na túto zákernú hubovú chorobu a tak mi odišiel priamo pred očami. Ešte doteraz mi je do plaču, keď vidím tento obrázok. Nevadí, človek sa učí stále. Raz budem mať peknú veľkú košatú marhuľu :)
Beautiful apricot - Prunus armeniaca - died in 2003 of fungal disease moniliasis. Very pleasant tree, with interesting story. This tree grew up as a little seedling on the mound of pavement stones in the yard of my aunt. As a little tree moved to the light, the trunk started to bent and twist between the stone cubes. I was a beginner without a knowledge about this insidious fungal disease, so the tree died right before my eyes. I´m still crying, when I see this picture. Nevermind, once a day comes when I have a nice big apricot :)

Buk vykopaný niekedy v roku 1997 v okolí Banskej Bystrice. Dlho rástol v tejto nádobe, nevedel som ako ho tvarovať, tak som iba zaštipoval vetvičky až sa koruna takto zahustila. V období, keď som nemal možnosť starať sa o stromi, bol v opatere rodičov. Po jednej zime sa už neprebudil.
European beech digged out in 1997 somewhere in mountains of Slovakia. It has been growing in this pot for four or five years. I didn´t know how to design it, so I just pruned the new shoots. There was a time, when I was unable to take care of it. It has not awaken after one hard winter.
Malý smrekovec opadavý (cca 20 cm), vykopaný niekde na lyžiarskom svahu na Donovaloch. Zmrzol po nedostatočnom zazimovaní na balkóne. Dnes by som ho zrezal a uropil parádny zaujímavy šohinček.
Little larch (hight 20 cm) which was growing on a ski slope. It has frozen after insufficient overwintering on my balcony. If I have it today, I would cut it and make a cute little shohin.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára